понеділок, 12 квітня 2021 р.

Методика проведення дистанційного навчання: прийоми і дидактичні матеріали

Перехід на дистанційне навчання, зумовлений пандемією, став неочікуваним та доволі серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу – освітян, вчителів, учнів та їхніх батьків.
Після тимчасової розгубленості всім довелось прийняти цей виклик та швидко адаптуватись до нових реалій, але питання розвитку дистанційної освіти набуло неабиякої актуальності.
Вчителі кафедри початкової школи ЗЗСО № 84, шукають і знаходять засоби які дозволяють зацікавити вибагливу маленьку аудиторію в умовах дистанційного навчання.

1. Закріплення вивченого матеріалу з використанням сервісу Learningapps.

Предмет. Математика
Класовод Піскун Ольга Леонідівна зі своїм 2 - Б класом закріплюють таблицю множення та ділення на 2 в іграх на сервісі Learningapps.
Кадр з дидактичної гри "Розв'язуй приклади швидко"

2. Дослідження світу з використанням віртуальних мандрівок

Предмет. Я досліджую світ
Учителька Дженджера М.В. на минулому тижні побувала з учнями 2-А на вертуальній екскурсії. За допомогою Google карти була відбулась віртуальна мандрівка відомими музеями світу  та театрами України.
Музеї Франції
Театри Києва

3. Підбір і використання професійно підготовленого онлайн дидактичного матеріалу

Предмет. Математика, Українська Мова, Інформатика та інші
У сервісі МійКлас учні з задоволенням  вивчають шкільні предмети, а вчителі Бортнік Т.В. та Войтович М.В.  заощаджують  час на перевірці зошитів і складанні звітів.
Перевірочне (тренувальне) завдання з математики

Перевірочне (тренувальне) завдання з інформатики

Теорія з української мови
Учні 3-Б класу під час дистанційного навчання з 5 квітня розпочали знайомство з новою для них електронною освітньою платформою «Мій клас».
Ця платформа відкриває нові сучасні можливості для вчителів, школярів і батьків. Вона є інструментом для тренування і виявлення рівня знань учнів. З її допомогою можна і теоретично опрацьовувати матеріал з подальшим обговоренням, і задавати учням навчальні тести.
Крім цього тут є перевірочні роботи, за якими можна простежити, як учень засвоїв матеріал: вчитель задає завдання, для виконання яких встановлює обмежений час та дається кількість спроб, або створює авторські завдання у вигляді опису, тесту, задач відповідно до потреб учнів класу. Перевірка здійснюється автоматично і в кінці роботи кожен учень отримує результати у балах та відсотках правильних відповідей.
«Мій клас»- сучасний інструмент і помічник учителя в інноваційних методах навчання.

4. Перевірка знань, контроль вивчення карти з використанням сервісу learningapps.org

Предмет. Географія

Дистанційне навчання географії займає дуже багато часу, так як на більшій частині уроків діти працюють з атласами і картами. Часто дізнатися чи працювала дитина немає можливості.
Перевірка знань географічної номенклатури за допомогою learningapps.org дає можливість вчителю проконтролювати вивчення карти. 

5. Закріплення теми, актуалізація опорних знань перед самостійною роботою з використанням сервісу learningapps.org

Предмет. Географія

У п'ятих шостих класах, цей сайт використовую з іншими видами діяльності (наприклад знайти відповідності) на закріплення матеріалу нової теми, а також перед написанням самостійних робіт, щоб діти, у вигляді гри, повторили матеріал 

  1. Форма землі (5 клас)
  2. Річки і озера України (8 клас)
  3. Тектонічна будова України (8 клас)
  4. Корисні копалини України (8 клас)
  5. Вторинний сектор економіки країн Азії (10 клас)

Вчитель. Ткаченко І.М.

6. Загальний підхід до дистанційного вивчення англійської мови

Навчальні заняття проводяться в синхронному (Zoom) та асинхронному (Classroom)  режимі. Розклад та посилання на уроки онлайн, завдання та оцінювання розміщуються у Classroom. Додатково з учнями маємо Viber-групу для запитань та, можливо, уточнення певних деталей.
На початку уроку, зазвичай, відбувається діалог-опитування знань учнів вивчених на попередніх уроках лексем. 
Новий матеріал пояснюється за допомогою інтерактивної дошки або відео. Обов’язковою є робота з підручником або презентацією та  іноді застосовуються певні схеми та алгоритм дій для успішного засвоєння нового матеріалу, яким вчитель ділиться на екрані свого ноутбука. 
Для самостійного опрацювання учням пропонується у Classroom цікаві відеоматеріали з YouTube.

7. Використання професійних методичних розробок - презентацій

  • для фронтальної роботи в синхронному режимі (Zoom конференція);
  • для індивідуальної роботи в асинхронному режимі через Google клас.

Вчитель. Костенко І.А.

Студенти-практиканти історичного факультету педагогічного університету ім.Драгоманова проводять цікаві уроки для 8-х класів в онлайн-режимі.
Вчитель. Шевченко В.М.

Немає коментарів:

Дописати коментар